Dag 17 – Mitt favoritminne

Den här är riktigt svår! Jag har en miljon fina minnen. Hur ska jag kunna säga ett enda? Såhär gör vi; jag radar upp lite olika minnen så får ni ta del av flera. Kul va?

Frankrike.
Vi åkte dit med konfan 2006. Meningen med hela veckan var väl att vi skulle få en inblick i hur man lever där. Det fanns en miljon regler. MOSE (Måns, Oscar, Söder och jag) var på plats och hur många regler tror ni vi höll? Vi fick gå på samtal nästan varje dag om hur dåligt vi skötte oss, ledarna och religiösa människor runt omkring oss skämdes över oss. Man fick t ex inte sola i bikini, man var tvungen att vara i kyrkan ungefär tre gånger om dagen (en timma varje gång!), man fick inte gå utanför vissa gränser, man fick inte vara full, man fick inte vara vaken längre än till elva, man fick inte ha vissa kläder i kyrkan, man var tvungen att städa/diska/hjälpa till med massa saker varje dag, man åt skitäcklig mat, man fick gå på vidriga toaletter osv. Listan kan göras lång av dåliga saker med den här resan. Vi åkte buss till och från Frankrike så totalt var vi borta i ungefär tio dagar (jag gjorde inte nummer två på hela resan). Trots allt det här var det så himla kul! Jag minns att det spöregnade första dagen vi var där, samma dag som alla tält skulle sättas upp. Ja, vi bodde i tält. Allt var ett helvete och jag längtade hem direkt! Men allting vände, vi började skita i alla regler, vi solade i bikini, vi var uppe hela nätterna, vi drack vin och sket i allt vad städning och diskning hette. Vi gjorde bort oss på alla kyrkmöten, vi var högljudda när man skulle vara tyst osv. Vi hade kul! Riktigt kul! Och den sista bilden visar en riktigt fin stund vi faktiskt hade i kyrkan. På en ljusmässa. Det var en stoooor, stor kyrka, där alla satt på golvet (fanns inga stolar eller någonting). Det var sjukt mycket människor och alla fick ett varsitt ljus, där lågan började hos en person och sen bara fortsatte runt i hela kyrkan. Det var fint!

Studenten.
Det behövs väl ingen närmare förklaring till varför hela studenttiden är ett favoritminne? Den här bilden visar mig och mina klassbrudar innan mösspåtagningsbalen. Gälet hur lycklig man var under den här tiden!

Fest i Månsåsen.
Det här är en helg man nog aldrig kommer att glömma. Ett gäng sköna människor åkte upp till min stuga och festade. Mer än så behöver inte sägas, vi hade det så jävla gött! Tror varenda person som var med vill göra om det, och jag vet flera som vill följa med och göra samma sak. Det var faantastiskt! Helt fantastiskt. Igenigenigen!!

London.
Åkte till London med Karin, Malino och Mallan för att dels utforska staden och dels hälsa på vår vän Paula som bodde där då. Det var en fin resa med fina människor!


Nu orkar jag inte nå mer, men minnen finns det kvar gott om. Men nu vet ni iaf lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0