Dag 07 – Min bästa vän

Jag tänkte ju sova men det var helt omöjligt. Örat dunkar och spöket spökar. Så jag tänkte att eftersom det faktiskt är söndag nu så kan jag ju köra på med mina dagar här. Den här dagen var ju niceigast eftersom jag ääälskar att ge kärleksförklaringar så förbered er på ett långt inlägg mina vänner!

Den här dagen heter "Min bästa vän" och eftersom jag inte har någon bästa vän, utan bara har bästa vänner så tänker jag göra på mitt sätt och presentera mina bästisar.

Vi börjar med min äldsta vän.

Lizette Sundsten

Jag och Lizette lärde känna varandra i fyran på Ås skola. Eller Ås kyrkskola hette det ju faktiskt då. Vi har varit med om allt tillsammans, vuxit upp och ihop. Lizette är den vän jag på ett sätt står allra närmast trots att vi nästan aldrig träffas. Vi lever helt olika liv och när jag bodde hemma så hann vi nästan aldrig träffas. Även fast det var så, så gjorde det ingenting. För båda två vet att vi finns för varandra. Alla tider på dygnet. När vi väl ses är det som att klockan har stannat och allt är precis som vanligt. Just nu längtar jag enormt tills jag får åka och se hur hon fått det i sin nya lägenhet och tills hon kommer ner och kramas med mig. Love you!


Erica Sandberg

Erica och jag fann varandra i sexan tror jag. Sommarlovet till sjuan kanske det var. Sen dess har vi suttit ihop, med ett undantag från början av gymnasiet då vi gled ifrån varandra när båda fick helt nya liv. Det stoppade oss inte utan hittade såklart tillbaks till varandra. Utan Erica, inget jag. Vi två har mycket internt för oss, vi gör grejer som bara vi två kan göra med varandra. Om vi ska umgås åker vi gärna bil och lyssnar på finmusik och bara pratar av oss. Det är liksom vår grej. Vi har börjat brevväxla nu när vi bor på olika håll, skit i facebook och sms. Här kör vi handskrivna brev! Och vad blir man gladare av än att komma hem och ser att ett brev från världens bästa tjej ligger och väntar på en? Erica är den som alltid har lösningar på alla problem. Till henne kan man säga vad som helst och hon gör så att man kan börja se ljusare på saker och ting. Det värdesätter jag högt! Love you!


Sen kommer vi till gruppen som kallar sig fruar. Sex tjejer, inklusive mig själv, som har förts samman till ett perfekt team.



Malin Persson



Malin är för mig en av de roligaste jag känner. Hon lägger sköna kommentarer utan att ens tänka på det själv. Hon är totalt genomgod och snyggare än de flesta. För att ha kul med Malin räcker det att koka en kopp kaffe, äta lite knäckebröd och snusa några rapé. Hos henne är jag alltid trygg och känner mig alltid glad. Hon bor i Norge nu och vi har inte träffats på hur många månader som helst. Jag saknar henne varje dag och räknar dagarna tills vi ses igen! Malin och jag har inte känt varandra särskilt länge alls. Vi har umgåtts i samma kretsar men inte blivit så tighta som vi är idag förrns ca ett år bakåt i tiden. Och det är jag så himla glad för, att det blev så. För dig Malin, vill jag inte leva utan. Love you!

Karin Frölander



Karin och jag har inte heller känt varandra i mer än ett år ungefär. Vi flyttade ner till Stockholm tillsammans och det är Karin jag har att tacka för mitt underbara jobb ska ni veta! Jag trodde att det skulle bli en dans på rosor att flytta hit ner, men en vecka efter att jag flyttat ner blir livet ett helvete. Och hur hade jag klarat av allting om det inte vore för Karin? Utan att hon ens vet det själv så har hon hjälpt mig på ett sätt som ingen annan har. Det kommer jag aldrig kunna tacka nog mycket för. Vi har kommit på att vi är väldigt lika på många plan. Båda är ganska rädda för närhet så vi har bestämt oss för att ge varandra vardagskärlek. Ni vet, kramar, hålla i hand, mys och sånt. Och jag trivs så himla bra. Med dig Karin! Tack för allt! Love you!

Malin Olofsson



Malin är nog den jag känt kortast tid av alla fruar. Malin är en ängel. Det får man inte säga till henne men sanningen är faktiskt att hon är en riktig ängel. Jag har aldrig i hela mitt liv stött på en människa som har sådana fina värderingar och underbara egenskaper. Det roliga är att jag vet att Malin kommer sitta och säga: Men neeee!! I sin datastol eller vart hon nu än sitter och läser det här. Men jag skiter i det för det är så jag, och många andra, tycker! Jag vet att du vet vad jag pratar om nu: Jag har aldrig i hela mitt liv känt att någon brytt sig så mycket om mig som du Malin. Trots att vi i princip nyss lärt känna varandra så har du tagit hand om mig som om jag vore din äldsta vän. Hur kan jag ha förtjänat en så fin vän? Love you!

Desirée Signal



Det här är min Twinny. Tvillingsjäl är vad hon är till mig. Sen jag lärde känna henne (för ett år sen också, vilket jag aldrig i hela livet skulle kunna tro egentligen) så har jag insett vad äkta vänskap betyder. Desirée har gett mig så otroligt mycket. Jag har insett att vänskap ska vara enkelt, inga måsten eller falskheter. Vi har exakt samma åsikter i nästan allting, vi gillar att göra samma saker och skrattar åt precis allting. Det är som att jag har träffat en kopia av mig själv. Jag och Desirée har också umgåtts i samma kretsar enda sen fjortistiden, men aldrig kunnat lära känna varandra ordentligt. Det är som att vi har dragits till varandra med åren och änligen fått chansen att lära känna varandra och insett att vi två är liksom menade att vara vi. Desirée är en helt fantastisk människa. Hon brinner för att rädda världen och kan diskutera orättvisor i flera timmar med människor hon aldrig träffat. Det är det jag gillar med henne. Och massor av andra saker. Love you!

Malin Lundström



Malin (jag vet, alla mina bästisar heter snart Malin...) och jag har ju faktiskt gått i samma klass sen första året i grundskolan. Vi hängde mycket i fyran, bildade ett team som hette Team Secret Yeah, som gick ut på att vi alltid skulle berätta alla hemlisar för varandra och hålla dom inom oss. I en kompisbok från den tiden så har hon skrivit "Om tio år är vi: Fortfarande Team Secret Yeah!" Och hörrni! Det verkar stämma! Vi har aldrig varit de närmsta vännerna, hon hade sitt gäng i skolan och jag hade mitt. Vi hängde ibland men mer än så var det inte. Det är efter gymnasiet vi har kommit varandra nära. Jag vet, värsta romantiskt! Malin är ju min team och kommer alltid att vara det! Hon betyder så mycket mer än vad jag visar. Hon är den man alltid har kul med, vi skrattar också åt exakt samma saker eftersom vi har mycket internt för oss. Vi kan säga ett enda ord, eller ge varandra en min och sen bara falla ihop i ett asgarv. Det älskar jag verkligen! En gång när Malin var så himla ledsen och nere, så träffade jag henne i typ en timma och vi gjorde inget särskilt. Efteråt fick jag höra av en annan vän att Malin hade sagt att hon hade blivit så himla glad av att vara med mig (eller något i den stilen iallafall) och den kommentaren gjorde mig alldeles varm inuti och det kommer jag alltid att kunna leva på. Malin bor också i Norge nu och liksom den andra Malin så saknar jag den här plutten så himla, himla mycket! Love you!

Kommentarer
Postat av: MALIN

DU ÄR FIN OCH JAG ÄLSKAR DIG OCH JAG ÄLSKAR ATT LÄSA ALLA DINA BLOGGINLÄGG HIHI



MEN SSSHH!

2010-11-21 @ 02:44:56
Postat av: Karin

PLUTTEN! TUMME!

2010-11-21 @ 10:06:57
URL: http://malinkarin.blogspot.com
Postat av: Anonym

men gud vad underbart att läsa detta :) åh alla är så otroligt fina! Fan vad jag längtar efter alla och speciellt DIG :) förresteeeeeen, jag har sagt fel till dig om stockholm. det är lördagen vi åker hem inte söndagen :( men vi kommer på torsdagen så vi hinner ses torsdag och hela fredag sen kanske en stund på lördagen beroende på vilken tid vi åker. LÄNGTAR EFTER DIIIG <3

2010-11-21 @ 10:24:33
Postat av: Mallan

DU ÄR FANTASTISK OC JAG ÄLSKAR DIG MIN SOLSTRÅLE!

2010-11-21 @ 14:29:04
Postat av: Liz

ÅH, finaste och bästaste du!!! JAG SAKNAR DIG<3

2010-11-22 @ 14:17:11
Postat av: malino

Världens bästa och vackraste Elin! Usch så jag längtar efter er allihop, jag älskar er!

2010-11-22 @ 17:04:29
Postat av: Paul Bergström

Vart är bilden och texten på mig då? :D

2010-11-22 @ 20:13:14
URL: http://hundratrebergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0