Dag 08 – Musik

Musik är väl kanske det som ibland är viktigast i livet. Vad vore det utan musik liksom? Jag har alltid älskat musik på alla sätt och vis. Jag har lyssnat på alla olika genrer genom åren och har alltid sjungit i kör och äälskar att sitta hemma på soffan och plinka på en gitarr och trotsa allt vad rent och finstämt betyder. I min CD-spelare har det spelats allt från Lars Winnerbäck, Håkan Hellström och Säkert! till Rammestein och Tupac genom åren.
På Spotify är mina Top Artist just nu: Håkan, Bruce Springsteen, Paolo Nutini, Ida Redig, Anna Ternheim och sist Magnus Weideskog.
Jag är inte kräsen när det gäller musik utan kan gå igång på det mesta, men jag älskar att förstå varje låt jag lyssnar på. Förstå vad låtskrivaren tänkte när han/hon skrev den.
Mallan kallar mig popsnöre. Vet inte riktigt om det stämmer eftersom jag inte riktigt vet vad det innebär. Men visst, popsnöre låter fine! Heheh. Musik is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0