a heart like yours in a time like this

Måndag idag igen. Tiden går så fort så att jag får ångest. Snart sitter vi här och ställer fram visarna på klockan igen.
Idag var det halloweenfest på jobbet och jag kan inte fatta att det är ett år sedan sen sist. Det känns som att det var igår jag och Karin stod i min hall och klistrade på långa ögonfransar och gick till jobbet med stora peruker och utklädda till max. I år nöjde jag mig med att låna en vampyrdräkt på jobbet.

Ikväll har jag dels jobbat hos familjen i en timma. Kokade korv och läste max lampa, max blöja och max nalle ungefär åtta gånger om. Efteråt mötte jag upp fina Louise på Ica där vi handlade det vanliga: skaldjur och vitlökssaker. Med det och vinflaskan som hon köpt kollade vi på Lejonkungen och Skönheten och Odjuret, samtidigt som jag tog hand om tvätten. Fantastisk kväll!

Skönheten och Odjuret har jag ju, som många vet, aldrig sett. Den var... underbar! Herregud vad mitt hjärta grät lyckotårar efteråt. Jag är så lycklig! Jag är så lycklig så att det känns som att jag är alldeles för lycklig för mitt eget bästa. När det är så många som mår så dåligt, hur kommer det då sig att jag kan få vara såhär glad och ha det såhär bra?! Hälften vore liksom nog.

Närå, jag ska ta vara på det här. Älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0