får jag komma hem till påsken till min egen lilla mor



Åh vad jag saknar mamma just nu. Och pappa. Jag önskar att jag var åtta år igen då vi tre satt i soffan tillsammans och kollade på eva och adam och sikta mot stjärnorna. Jag skulle vilja dra ut hela pappas skivsamling och leka skivaffär med honom. Eller så vill jag klippa foliekronor och leka prinsessa med mamma. Istället sitter jag här och undrar över varför de har höjt elräkningen och funderar på vad för jobb jag ska söka när jag flyttar. Jag vill inte vara vuxen idag. Jag vill vakna mitt i natten och gå in och lägga mig mellan mamma och pappa. Jag vill få 150 kronor i månadspeng och välja vad jag ska handla för dem istället för att få ångest över att jag inte har tillräckligt med pengar för att kunna spara så mycket jag vill och behöver.

Annars så är livet förjävla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0