det jag gör

Mina arbetsuppgifter just nu är helt fantastiska. Jag startar morgonen klockan 07.00 hos familjen. Då ska flickan få på sig kläder, och sedan sättas i sin rullstol. Därefter matar jag henne i ca 30 minuter och borstar tänderna i exakt 2 minuter. Efter det är klockan lagom mycket för att ytterkläder ska sättas på. Sen går vi till bussen och åker buss i ca 30 minuter till skolan. När vi kommer fram lämnar jag av henne och tar spårvagnen hem. Då är klockan 09.00. Klockan 15.00 åker jag tillbaks till skolan för att hämta henne. Klockan 16.00 är vi hemma och då hjälper jag till med det som ska hjälpas till med. Idag behövde föräldrarna montera en IKEA-hylla så jag och flickan satt vid datorn och sjöng sånger. Sen hjälper jag till med matning av middag och lite ditten och datten. Ibland slutar jag 17, ibland, 18, ibland 19 och ibland senare. Det beror på hur deras schema ser ut. Asnice jobb faktiskt. En eller flera helgdagar i månaden blir det också jobb. Med tanke på att jag ofta mår dåligt och är omänskligt trött hela tiden så passar det här jobbet mig perfekt. Inte för mycket och inte för lite.

Nu är klockan 20.00 och jag önskar att jag var sju år så att det var okej att gå och lägga sig nu. Jag är så fruktansvärt trött på kvällarna (eller hela tiden) men oftast håller jag mig vaken till tio. Eller nio. Längtar så mycket efter att få känna mig pigg igen. Hoppas att det inte krävs en hel graviditet för det. Om en vecka är det ultraljud!! Äntligen. Har väntat på den dagen i typ 10 veckor.

Kommentarer
Postat av: Paula

förväntar mig en bild på facebook ASAP när ni fått den, oki? längtar efter er och kommer till göteborg i maj. då vill jag kramas med bebismagen och bebisens mamma! puss

2012-04-11 @ 23:11:37
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0