det vackraste världen har sett

Igår var det som sagt dags för ultraljud. Det var spännande och jag var nervös innan. Vi kom in i ett mörkt rum och så fort barnmorskan satte den där grejen på magen släppte nervositeten. För på en skärm framför oss såg vi en liten, liten bebis som viftade på armen. Precis som att den vinkade. Herregud vilken känsla det var. Barnmorskan körde runt den där grejen på magen och konstaterade att allt såg fint ut. Bebisen hade två ben och två armar, ett dunkande hjärta, en hel hjärna och en fin ryggrad. Under tiden då vi tittade på den lilla rörde den sig upp och ner och hit och dit och när det var dags att kolla närmare på hjärtat hade bebis lagt sig så konstigt så att det inte riktigt gick att kolla ordentligt på hjärtat, så för att kolla på det och ta bilder får vi en ny tid nästa vecka. Tack och bock för det, jag kommer gärna tillbaks varje vecka och tittar på gosen.

Ps. Bebisen som lever runt i min mage är en flicka.

Kommentarer
Postat av: Sandra

!!!!!! Du ger mig lyckorus. Vill hoppa. Okej, nu tänker jag hoppa.

2012-04-20 @ 23:12:13
URL: http://semeli.blogg.se/
Postat av: Carolina

ÅÅÅH vad underbart elin :D

2012-04-22 @ 09:23:06
URL: http://carolinaidamargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0