första december

Jag älskar december! Idag startade vi dagen 07.30 och så drack vi glögg till julkalendern och nu spelas det julmusik på vinyl. Jag längtar efter att få ge jultraditioner till Freja. Vi ska ha glöggfrukost varje advent, lyssna på julmusik hela tiden, äta massor med pepparkakor, vara ute och leka i snön och ha en presentkalender. Precis som när jag var liten. I år pyntar vi ingenting här hemma, vi ska ju ändå flytta den nittonde och det känns bara jobbigt att dra fram massor för att sen packa ner det direkt. Men nästa år! Då jävlar ska det pyntas! Jag fick ju inte pynta förra året heller, det var ju exakt samma procedur då. Då flyttade jag den sextonde. Nä, nästa år ska det vara ljusstakar, värmeljus, julgardiner och juldukar, julgran, julstjärnor, apelsiner med nejlikor, hembakt och massor med stämning! 

Jag tror aldrig jag har njutit så mycket av att det är december. Jag har ett pirr i magen som jag inte haft sen jag var liten. Kanske beror det på att jag har ett eget barn nu, som i och för sig inte förstår ett smack om vad december och jul innebär. Men hon kommer att förstå, så småning om, och även om hon inte förstår nu så känner hon nog att hon har en ovanligt glad och mysig mamma just den här månaden. 

Kommentarer
Postat av: Paula

tänk då får ni julpynta i er egen lägenhet som bara är er!

2012-12-01 @ 10:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0