julen

Det är ett rätt fullspäckat schema här hemma som vanligt. Inte riktigt lika fullspäckat som om vi bara vore här på besök, men ändå! Fullspäckat behöver inte nödvändigtvis betyda jobbigt, utan snarare väldigt kul! Julafton spenderades i Månsåsen tillsammans med alla kusiner och deras familjer, momma och moffa och min familj. Frejas farmor, farfar och gammelfarbror kom en sväng på morgonen för lite julfika och klappar. Hela dagen var mysig med julklappslekar, god mat och härligt sällskap. Frejso tyckte det mest var tröttsamt och sov mest hela tiden, men tomten hann hon träffa! På juldagen var det dags för dop för plutten. Vi var i Ås kyrka och närmare sextio personer dök upp, hur kul som helst! Jag hade bett min kära syster spela, hon fick själv välja låt och jag trodde ju givetvis att hon skulle välja någon vanlig dopsång men när hon började spela och de första orden på låten var: Femtonde september brast jag ut i gråt. Jag kunde aldrig i mitt liv ens hoppas på en egenskriven låt till min älskade Frejs, men så var det! Emma sjöng om Freja och det är den finaste låten jag någonsin hört. Bästa presenten! Även Lizzans systrar Mathilda och Magdalena sjöng två låtar och de var så otroligt duktiga! Ni gjorde hela dopet! Efteråt samlades allihop för smörgåstårta, fika och presentöppning. Snacka om att bli bortskämd! Vilka fina presenter! 
Efter en lång men otroligt rolig dag åkte vi hem och gjorde oss i ordning för myskväll med Rasmus och Sara som stannade och spelade spel ända in på småtimmarna.

Kan verkligen påstå att det här har varit den bästa julen på länge. Nu ser jag fram emot ett nytt år med mycket nya utmaningar och upptåg. Freja bara växer och växer och jag längtar efter att få se alla hennes framsteg. I januari börjar vi med en utmaning då Micke ska vara i Göteborg och göra klart skolan och jag stannar kvar här med Frejs. Vi klarar det, men det kommer bli jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina Frejan! Lät som ni fick ett jättefint dop. Åh synd att jag inte kunde vara med :( Gott nytt år på er! <3

2012-12-29 @ 09:11:23
URL: http://nyah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0