so who's it gonna be, what am I gonna do as an outcast?

Idag köpte vi ett hemmabiosystem och en vinylspelare! Eller.. Micke köpte det så "på papper" är det hans saker och det betyder att om vi gör slut någon dag så är grejerna hans. Bäst jag håller mig fast. Närå, skämtåsido! Nu ska det spelas musik på riktigt och med fruktansvärt bra ljud. Jag är i himlen ungefär. Idag var även den åttonde gången vi var på Ikea på två dar typ, herrreegud! Jag trodde att jag skulle njuta av att åka omkring i olika affärer och köpa massa inredning men oj! Jag glömde den delen med att skruva ihop alla saker, måla allt vitt osv osv osv. Nu fattas det en (eller två) byråer, en större garderobsgrej, två väggskåp och lite mer småkrams. Det vi redan jobbat oss igenom är: en tvbänk, en hylla (målades vit två omgångar), en tvättkorg (målades vit två omgångar, en lite större förvaringsgrej, ett skrivbord, två nattduksbord, en klädställning, en "rumsdelare", ett köksbord och fyra stolar. Och ja, vi ska ju inte glömma att vi har målat om hela sovrummet TRE gånger. Såååå, vi har ju inte direkt legat på latsidan iallafall. Och det är jag glad över. Och så är jag är glad över att Micke står ut med mina krav och gör som jag säger (nåja, han har faktiskt inte gjort ALLT själv!). Och så är jag glad över att jag har så snälla svärföräldrar som har hjälpt till med så mycket och för att de lånar ut sin bil till oss när vi är på jakt efter nya grejer.

Nu står mannen i huset och diskar och jag ligger i soffan och tillfredsställer er. Jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0