är det nu det börjar

Nu mina damer och herrar, nu kan jag inte längre säga att jag har en väldigt smärtfri graviditet. Visst, jag har klarat mig märkvärt bra ifrån smärtor och dylikt men jävlar i helvete vilken klåda jag har fått! Ni ska se mina händer och fötter. Det är dem som har drabbats. Antagligen beror det på att i takt med att de svullnar så "spricker" skinnet och börjar klia och svida. Jag smörjer och smörjer men det kliar alltså hela tiden! Igår kväll var jag nära på att lägga mig på golvet som ett barn och bara gråta. Jag vet inget värre än att det kliar. Särskilt på fötter och händer för det känns som att hur man än kliar så går det inte att klia ordentligt. Helt ärligt, så måste jag nog säga att jag hellre har ont än att gå runt och bara dö av svid och kli. Usch! Dessutom påverkar det sömnen och det är det värsta som finns! När jag väl har lyckats somna i en någorlunda skön sovställning så VILL jag inte vakna av att behöva klia. 
 
För övrigt mår jag bra. Jag älskar vädret! Jag är nog den enda som jublar när det är mulet, lite halvkallt och när regnet öser ner. Jag har önskat det hela sommaren! Allt för att slippa stöna och stonka mig runt i ett svettigt solväder. 

Kommentarer
Postat av: Paula

kan tipsa om att smörja in med kokosolja, sjukt bra mot sprickor tror jag. när kommer du till östersund? pusskram!

Svar: tack pulan! ska ringa barnmorskan på måndag och se vad hon har att säga om detta. jag har bokat tåg hem den femte augusti, men vi får se om jag åker eller inte. det beror lite på hur jag mår och så :)
Elin

2012-06-30 @ 21:20:05
URL: http://ingridpaula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0