det här med att vara gravid

Dåligt

Känslosam - Alltså, nog för att jag alltid har varit en känslomänniska men så lätt som jag har till tårar nu har jag aldrig haft. Och det här med att vara sur. Oj alltså! Micke gör det så jävla bra som står ut med mig. Vad han än gör så är det bara fel och vad någon annan än säger så är det idiotiskt och allt känns bara som ett helvete. Som tur är har just den här delen börjat avta mer och mer och jag skrattar mer och mer för varje dag som går. Så. Jävla. Skönt. Jag är inte mig själv om jag inte kan skratta. Men helt ärligt, under tiden sen vi fick reda på besekdet så har det inte funnits något att skratta åt. Som sagt. Allt var ju bara åt helvete.


Kissnödig
- Ni vet när man kissar, går iväg, sätter sig i soffan, vilar i 10 minuter och sen är kissnödig igen så att man knappt kan hålla sig? Ja. Tänk er så varje dag i några veckors tid.

Tröttheten - Ja alltså här har vi egentligen den värsta punkten. Vi tar det igen. Ni vet när man somnar klockan tio på kvällen, vaknar halvsju av extrem kissnödighet, kissar, kan inte somna om, lägger er i soffan och tittar på nyhetsmorgon i ca. en timma, somnar till klockan 12, är vaken i ca. en-två timmar, somnar, vaknar, somnar, vaknar, för att sen gå och lägga sig för natten och somnar direkt. SÅ trött har jag varit. Även det har börjat bättra sig men vilket helvete det har varit.

Illamåendet
- Okej, jag ångrar mig. Det här är den värsta punkten. Tror inte att jag måste gå in på så många detaljer för de flesta vet väl hur en riktigt ordentlig magsjuka känns? Ja, ta den magsjukan och gångra med ca 12-15 veckor. Härligt! Värsta av allt: Det har inte slutat. Kräks fortfarande.

Det som komma skall - Förmodligen har jag nog inte ens upplevt det värsta med att vara gravid än. Har säkert massor av smärtor och plågor att se fram emot under en svettig sommar.

Bra

Allt som händer, händer av en anledning och hela den här pesten kommer att sluta med något helt fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Desirée

Åh mer sånna här inlägg :) ja det blir ju faktiskt n¨got helt fantastiskt om några månader :) så håll ut!!

2012-03-30 @ 16:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0