den där freja

Det här är Freja:
Hon har den perfekta dygnsrytmen! Vi börjar från morgonen. Runt 08.00 vaknar hon och vill ha ny blöja och mat. Käkar och somnar om runt 09-10. Vaknar igen runt 14 och vill äta, somnar om nästan direkt och vaknar lagom till att pappan kommer hem från jobbet (17-18). Är vaken/gnäller/gosar/äter/bajsar fram till klockan 23 då hon somnar och sover till 05.00. Sen vaknar hon igen vid 08. Det betyder alltså extremt mycket sömn för två nyblivna föräldrar och väldigt mycket tid för mamman att göra sånt som är viktigt på dagarna. Just nu lär jag mig till exempel att laga mat. Försöker laga någon rätt varje dag så att vi har matlådor redo. Mellan matlagningen tar jag långa promenader med vagnen, vilket är typ det mysigaste som finns (önskar att hösten i Götet var lika fin som i Östersund. Här regnar det ungefär jämt). Annat bra med Frejso: Hon bajsar inte lika mycket som man tror att en bebis gör. Nästan så lite så att jag blir orolig för det! Ska ta upp det med BVC idag och hoppas att det är normalt, för seriöst! Jag byter typ KNAPPT en bajsblöja om dagen. Skönt för mitt luktsinne men inte så skönt för Frejsans mage? Ja.. sen finns det väl inte så mycket mer att berätta om en bebis. Hon har redan en underbar personlighet. Jag märker att det bor en liten clown i henne. Hon har mycket roliga miner för sig och hon ger oss extremt många skratt. Jag längtar SÅ otroligt mycket tills jag får visa upp henne för alla er där hemma, tills ni får lära känna varandra. Nu ska jag göra mig i ordning för att ta en promenad till BVC där vi har tid klockan 10. En sak Freja INTE gillar är att bli "nerpackad" i vagnen. Hon älskar att ligga i vagnen och att åka vagn, men själva processen när täcket och mössan ska på och när man gör i ordning hela vagnen hatar hon. Då bara skriker hon! Men så fort vagnen går i rullning blir hon tyst och somnar. Nu ligger hon redan och sover i vagnen så förhoppningsvis märker hon inte att jag gör den redo för en tur. Håll tummarna, för hennes skrik skär sönder mitt hjärta. Och mina öron.

Kommentarer
Postat av: Paula

jag längtar efter er <3

2012-10-04 @ 09:48:57
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0