ensam utan barn

Idag är Freja ute med Micke på äventyr. Därför är jag för första gången på väldigt länge helt ensam hemma! Det är såklart tomt och jag längtar helt SJUKT mycket efter Frejsi men jag passar på att njuta. Jag är ju trots allt i grunden en person som behöver mycket ensamtid. Vad gör jag då när jag har hela lägenheten för mig själv? Bakar tryfflar såklart! Jag sa till Micke igår att han kan börja kalla mig TryffelElin, och det får ni också gärna göra. Har faktiskt dragit ihop hela FEM olika sorters tryfflar idag. Mint, apelsin, hallon, jordgubb och blåbär/mandel. Alltså jag är SÅ ledsen för att jag inte kan bjuda alla er på dem för SATAN vad goda dom är. Livsfarligt! Och nä, dom är såklart inte helt sockerfria men eftersom jag inte äter något annat skit så unnar jag mig en tryffel lite då och då. Till kaffet till exempel. Yummimumsjam. Nu tänkte jag ta en sån där låååååååång dusch som man bara hinner när man är ensam utan barn. Kanske att jag drar en hårinpackning och en ansiktsmask när jag ändå har chansen? Sen ska det städas utav bara helvete här hemma. Diskas, tvättas och dammas skall göras. 
Vem försöker jag lura? Jag har fastnat i inredningsträsket och sitter och googlar möbler och inredning hela dagarna. I den här lägenheten orkar jag ju inte göra ett skit med eftersom den ändå är så ful. Jag trivs jättebra här, men att försöka få det att se fint ut är i princip omöjligt med gulbeiga väggar i alla rum. Nä, i mitt huvud inreder jag lägenheten vi ska ha i Östersund när vi flyttar upp. För vem vet, något kanske är på gång!

Kommentarer
Postat av: Jenny

oooh spännane ;)

2012-10-26 @ 14:44:40
Postat av: Paula

du får minsann bjuppa när jag kommmer!

2012-10-26 @ 14:52:43
URL: http://livehealthier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0