ett nytt liv

Sen jag fick Freja har jag ändrat livsstil totalt. Jag har tagit bort allt socker, allt vetemjöl och allt sånt där onödigt. Det jag har upptäckt sen jag började med det är att mitt intresse för matlagning bara ökat och ökat. Just nu, såhär efter midnatt, har jag ett bröd i ugnen, ett precis nybakt och i kylen står nyttiga chokladtryfflar (utan socker alltså) och hasselnöts- och mandelkakor. Allt slängde jag ihop på max 1,5 timmar. Allt behöver inte ta så lång tid! Det var det jag trodde förut, då jag aldrig orkade laga någon mat, baka eller något sånt. Nu har jag insett att jag kan laga till världens godaste lax med den SNUSKIGT goda broccoligratängen jag lärt mig göra på typ 20 min! Det är inte bara nyttigt att leva såhär, det är ju sjukt kul också! Sen tänker jag inte säga att jag "äter på något speciellt vis". Jag har bara valt bort sånt som ALLA vet är onödigt och dumt för kroppen. Om tre minuter ska brödet ut ur ugnen och sen tänker jag nog gå och lägga mig. Efter en dag på Ullared med EXTREMT mycket folk är man rätt trött. När det dessutom blev några glas rödtjut igår kväll (efter ett uppehåll på typ 10 månader) är man inte heller på topp direkt. 

Kommentarer
Postat av: D

Kan du inte lägga ut recept på kakorna/tryfflarna? Lät hemskt gott :)

2012-10-21 @ 15:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0