vad kul


Självklart kan jag lägga ut recept på det jag gör. Vi kanske ska omvandla den här bloggen till en Freja/Sockerfritt bakande/Matlagning/Migsjälv-blogg? Så gör vi nog.

Det här receptet hittade jag på bakasockerfritt.blogg.se och jag lovar att de var SJUKT goda!

60 gram smör
70 gram mascarpone
80 gram mörk sockerfri chokad (jag använde mörk med apelsinsmak)
Ca 100 gram mörk sockerfri choklad att doppa i

Smält smöret i en kastrull. Lägg i chokladen och rör tills den smält. Blanda ner mascarpone och eventuell sötning (jag använde sukrin). Blanda väl så att alla klumpar försvinner. Låt tryffeln kallna i ett par timmar i kylskåpet så att smeten tjocknar och blir hård, jag hade den i kylskåpet över natten. Om tryffeln är för hård, låt den tina i rumstemeratur en stund. Forma chokladtryffeln till bollar. Smält därefter ca 100 gram choklad. Doppa tryffelbollarna i chokladen och lägg på bakplåtspapper för att stelna i kylskåpet.

Och muffinsarna hittade jag här och här är receptet: 

2,5 dl mandelmjöl
3 msk kokosnötmjöl
1 msk fiberhusk
1 dl sukrin
125 gr smält smör
1 dl vispgrädde
1 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver
4 ägg

Kokosfyllning:
50 g smör
3 msk sukrin
1 dl kokosflingor

Sätt ugnen på 175 grader.
Börja med kokosfyllningen: smält smöret och blanda ner kokosflingor och sockerersättningen. Vispa äggen poröst (fluffiga och vitt), smält smöret. Blanda de torra ingredienserna. Vispa ner smör och grädden i äggen. Blanda sedan ner de torra ingredienserna. Portionera upp till hälften i muffinsformar och klicka ut kokoskrisp ovanpå (klicka gärna ner lite i smeten med skeden). Grädda i mitten av ugnen i ca 25-30 minuter.

Kommentarer
Postat av: D

Åh tack!! :) Vad underbart, nu skall här bakas!

2012-10-23 @ 10:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0