Jag är hos er igen

Åh alltså ÅH! Vilket bloggsug jag har! Jag vill skriva och visa bilder på allt som händer, men utan internet och en liten bloggapp orkar och kan jag liksom inte.

Jag och Freja bor hos mami och papi i stan i väntan på att lägenheten ska bli iordninggjord. Tapeter ska upp och möbler ska målas, det går verkligen sakta men säkert framåt och om mindre än en vecka kommer vår efterlängtade sambo och pappa till Jämtland igen. Det ska bli kul att se Frejas reaktion när hon ser honom igen, undra om hon kommer känna igen honom?

Idag tog han iallafall sin examen, den där pappan. Nu är han sjukgymnast på riktigt och jag är fruktansvärt stolt över honom! Jag minns för lite mer än två år sedan, när vi satt i soffan som jag just nu ligger och ska sova i, jag tyckte att han blivit så fin på äldre dar och han hade börjat plugga till sjukgymnast. Då visste jag inte att vi inom bara två år skulle bli tillsammans, förlova oss, flytta ihop och det bästa av allt: få en Freja.
Du är bäst älskling. Kom ihåg det!

För övrigt så har Freja varit en faaantastisk bebis de senaste nätterna. Hon förstod nog att det var dags att börja ta sovmorgon den natten då hon vaknade och var hur pigg som helst klockan tre för några dagar sedan, då hennes mamma bröt ihop och bölade som ett litet barn och hulkade fram: miiicke kom heeeeem. Buhubuhu. Efter det har hon sovit från 22 till 09 med en matpaus klockan 06. Tack älskling! Tänk att du förstår precis vad din mamma behöver. ALL respekt till ensamstående föräldrar!

(Skrev jag alltså någon gång i mitten av januari).

Den här bloggappen ja. Jag är inget stort fan direkt, men blogga vill jag ju göra och något internet har vi inte orkat skaffa oss än. Eller egentligen har vi inte råd. Vi är fattiga som små råttor just nu, tänk att lite nya tapeter kan suga ut så mycket kosing. Äsch! Vi är skitnöjda med dem och vi trivs så jäkla bra i lägenheten så då spelar pengarna ingen roll. Huvudsaken Freja får allt hon behöver så är vi nöjda. Dessutom har Micke ett jobb på g! Vi får veta mer idag så jag törs inte säga att det är klart ännu, men magkänslan säger något bra!

Dig blir Freja hela FEM månader. Nu sitter hon i sin matstol och käkar gröt till frukost! Flytande föda börjar bli mer och mer ointressant och det är väl både kul och lite jobbigt. Hon blir ju så stor så snabbt. Men att se hennes leende när hon inser att hon ska få riktig mat är faktiskt det bästa som finns. Hela hon lyser upp när hon sitter där och "tuggar". Goshjärtat.

Idag ska jag slinga håret, sen får vi se hur vädret håller sig. Om det blir fint kan det hända att ni möter oss på isen. Micke har ju tagit tag i sin längdskide-karriär så medan han svettas i spåren tar jag och Freja en promenad med bärselen. Snart hörs vi igen!


Kommentarer
Postat av: Paula

ååååh har ingen granne wifi som ni kan sno? hehe. har saknat elikar! puss&kram och fasiken vilken go unge ni har lyckats producera

2013-02-15 @ 22:43:10
Postat av: Desirée

Åh vad jag älskar läsa på dig blogg Elin :) hoppas det löser sig med internet snart för jag vill läsa varje dag :D hoppas de blir bra med håret och att du blir nöjd med frisören ;)

2013-02-16 @ 12:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0