Nu ska ni få höra

Nu ikväll tyckte jag att det var dags för Freja att lära sig att somna själv. Så länge jag kan minnas har vi burit henne till sömns varje kväll! Vi har aldrig kunnat lägga ner henne och "vyssat" henne till sömns för det har bara fått henne piggare och otåligare. Så, vaggandes fram och tillbaka med bebis har vi gått varje kväll i typ fem månader, och ungen blir ju inte lättare direkt! Så nu kände jag mig nöjd med det och har läst runt lite på olika tips på hur man ska få sin bebis att somna själv.

Först la vi henne i sin säng och Micke satt bredvid och sjöng, hon var nöjd och lugn ett bra tag men tillslut gav M upp och då ville inte hon heller ligga kvar. Hon fick gröt och blev lite underhållen ett tag och sen testade jag bara att lägga ner henne med nappen och favoritfilten. Efter lite joller och snack med sig själv där inne blev det tyst. "Va? Sover hon nu?" Micke gick in och kollade. Ja, hon sover!!!

Helt otroligt skönt för våra ryggar och säkert rätt skönt för Freja att bara få ligga och chilla en stund och sen somna gott.

Jag har inte hjärta att testa mig av så kallade sov-metoder. Fem minuters, sova hela natten osv. Jag skulle inte stå ut med att låta henne ligga och skrika för att sen gå in och ge henne nappen var femte minut och låta henne somna av utmattning. Jag trodde någonstans att det tyvärr var så vi skulle behöva göra för att få henne att somna själv, med tanke på hur hon har betett sig förut vid läggdags. Tack och lov slapp vi det. Iallafall ikväll.

Det här var ju guld. Kom igen Freja! Fortsätt på det här spåret nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0