vi är på gång

Eller egentligen inte.
Jag vaknade och kände mig relativt pigg, men det gjorde såklart inte herrn i huset. Han vaknade sjukare än någonsin typ. Så, även fast jag egentligen inte borde, åkte jag in till stan med Freja bara för att komma bort ifrån alla baciller hemifrån. Jag vill iiiinte ha en sjuk bebis, jag ber till allt att hon slipper det här. 
Såhär på kvällskvisten känner jag att det var dumt för min egen skull att åka in till stan, det kan ju bero på att det är kväll, men jag känner mig sådär trött och dåsig men hoppas ändå att jag vaknar frisk imorn.

Lägenheten börjar iallafall ta sig. Jag känner verkligen att vardagen börjar komma igång nu när den känns i ordning. Det är som att livet börjar på riktigt igen och det är jätteskönt. Så fort soffan har kommit och så fort vi fått upp alla tavlor, hyllor och när grejer står på sin rätta plats tänker jag lära mig Mickes systemkamera och ge er en riktig bildbomb. Många av er som inte har varit här kan ju ändå se en glimt av vad som händer här på instagram (@ekub) men det är svårt att fånga det fina med en klen iphonekamera.

I morgon är det torsdag och då är det bara en natt tills min älskade storasyster kommer till stan. Som vi längtar! Jag hatar avståndet, det har jag alltid gjort, men jag hatar det mer sen Freja kom till världen. Jag vill ju att hon ska få träffa sin moster, ja - om inte varje dag, så iallafall varannan. Det känns trist. Men när liten blir större så lovar jag att hon och moster kommer ha telefonkontakt varje dag och Freja kommer längta tills Emma dels kommer hem, men också till att få åka till stora huvustaden och mysa med henne där.

Just det! Micke tänker ta bloggandet till en högre nivå (mycket pga mitt tjat) och har nu börjat skriva på Frejaspappa. Kika in där och följ honom gärna. Han kan det där med att skriva faktiskt! (Han är en hejare på att fotografera också, så om någon mer än jag känner sig manad att tjata på att han ska börja FOTA lite oftare också så är det helt ok att tjata där).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0