tack, nu kan jag inte sova

Det här med genustänk alltså. Vilka diskussioner det kan bli! Jag läste precis en låååååång sådan under en bild på en kille med kjol på Cimon Lundbergs instagram. En kille skrev att det är vi som föräldrar som måste lära barnen vad som är "rätt" och vad som är "fel". Fel för honom är alltså en kille med kjol för att "det finns damcyklar och det finns herrcyklar av en anledning, damcyklarna är gjorda för damer som har kjol". Alltså hur provocerande är inte en sån människa??? Jag VET att jag inte borde lägga energi på sådana som han men VEM är det som har sagt att det är "rätt" att tjejer kan ha kjol men att det är "fel" när killar har det? Och vad jag vet så bär många tjejer sina pojkvänners kläder, eller rent utav köper sina kläder på "killavdelningen" och där hör man inga diskussioner? Det är väl precis som när man diskuterar homosexualitet med homofober: bögar är äckligt men flator är sexigt. Jag blir så trött. SÅ jävla trött och ändå kan jag inte sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0