Kiss the rain

Hej bloggen! Här är vi aktiva minsann...

Nu har det blivit höst och vi är nu inne i min favoritperiod under året. Jag älskar när hösten kommer och nu går jag runt och nynnar på jullåtar och slår in julklappar. December du är så efterlängtad!

Jag började jobba och Freja började på dagis i tisdags. Båda delarna gick bra. Som jag förväntade mig verkade Freja älska livet på ett dagis. Kompisar, leksaker och hemlagad mat, vad mer kan man begära suckade hon nöjt på väg därifrån. För mig var det väl desto jobbigare. Eller jobbigt ska jag inte säga att det var, men när jag såg hennes namn på en stol runt matbordet och när jag såg henne springa runt med de andra barnen fick jag en insikt om hur fort hon blev stor. Vi har inskolning den här och nästa vecka och sen ska hon klara sig själv (läs: jag klara mig själv) där. Himla ovant!

Jag jobbar som vikarie på ett boende för funktionshindrade och efter två pass ger jag tummen upp! Verkar kanonbra. 

Freja och jag har alltså skolats in den här veckan och snart är det dags för Micke att göra desamma. Han har nämligen startat eget och kommer att driva det på läkarhuset några kvällar i veckan. Så himla kul! Jag är så stolt över honom. Nu kommer vi att få pussla ihop våra liv med tanke på att jag också för det mesta kommer jobba kväll, men det klarar vi! 

Nu fick ni en liten uppdatering sen sist, förhoppningen är ju att den här bloggen ska börja leva så småning om. Peppa mig! Puss!
Dagisbarnet.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja äntligen ett blogginlägg! Puss

2013-11-10 @ 09:43:54
Postat av: Anonym

Kämpa Elin och blogga mer. Puss från Pulan

2013-11-10 @ 18:35:57
Postat av: Desirée

Wiiiii kul med blogginlägg :) ni är grymma och fixar allt :) Peppar peppar på massa blogg!!! Syns i morgon igen! <3

2013-11-12 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0